در آغوش خوشبختی

راه های رسیدن به موفقیت

در آغوش خوشبختی

راه های رسیدن به موفقیت

شکرگزاری (2)

 قسمت بیست و چهارم       شکرگزاری (2)

دراین مرحله،بهترین کارتهیه فهرستی از چیزها و کسانی است که به نحوی از آنها سپاسگزاری.این عمل موجب بالا بردن انرژیت می شود.چه بسا پیش از این تمرین حواست را بر چیزهایی که نداشتی متمرکز می کردی،اما با انجام این تمرین، در مسیری متفاوت قرار می گیری.همین حالا برای نعمت هایی که خدا به تو داده شکرگزاری کن.قلم وکاغذ بردار و لیست خودت را به ترتیب زیربنویس و تکمیل کن.

1- لیست افراد و وقایعی را که درزندگی برایت مهم است وازآن افراد و رویدادها سپاسگزاری، تهیه کن.

2- به این لیست برگرد و از کسانی که این کارها را برایت انجام داده اند با ذکر نام و مورد،جداگانه تشکرکن.

3- در موقع راه رفتن،هر قدمی که برمی داری شکرکن ونعمتهایی را که از آنها بهره مندی در ذهنت مرور کن.

4- در هنگام رانندگی،هرجا که توقف کردی از فرصت استفاده کن وخدا را شکرکن.

5- در زمانهای مختلف در طول روز،در دفعات مختلف،هرمرتبه هفت بار عمیقاً شکرگزاری کن.

6- در طول روز منتظرفرصتهایی باش تا از دیگران از صمیم قلب تشکرکنی.

7- برای دوستانی که در طول زندگی،برایت کارمثبتی انجام داده اند، به وسیله نامه یا E-mail تشکر کن و به آنها بگوکه هیچوقت کار خوبشان را فراموش نمی کنی.

اگر کارهایی که در این لیست گفته شده با دقت و جدیت انجام بدهی،خواهی دید که یک حس رضایت  باطنی وصف ناپذیری وجودت را فرا خواهد گرفت که تو را به وجد می آورد.

گفتیم که نخستین گام برای رهایی از ذهنیت نداری آن است که ازآنچه که هستیم و داریم قدردانی کنیم.سپاسگزاری باید به صراحت و با خلوص نیت و از اعماق وجودتان که یکی از معجزه های دستگاه آفرینش است،بیان شود.شکر کنید که زنده اید.دارای چشم وگوش و پا هستید.

سعدی در یکی از حکایتهای کتاب گلستان می گوید: روزی در دمشق از خانه بیرون رفتم.کفش نداشتم.خیلی ناراحت بودم که پای برهنه می روم.در راه یکی را دیدم که پا نداشت.خدا را شکر کردم و به بی کفشی خود رضایت دادم.

بخاطر اینکه دراین دنیا شاهد رویدادهای شگفت انگیز هستید شاکر باشید.توجه داشته باشید که شکرگزاری  به آنچه داریم،به این مفهوم نیست که قانع باشیم و چیز دیگری نخواهیم.بلکه قدردانی از آنچه داریم سبب می شود،چیزهایی را که نداریم به زندگی جذب کنیم.این یک قانون است و شما در اجتماع هم با آن برخورد می کنید.هنگامی که کسی کاری برای شما انجام می دهد و از او تشکر می کنید،او سعی می کند در هرموقعیت و مناسبتی،کارهایی برای شما انجام دهد که حس قدردانی شما را برانگیزد.این یکی از مهمترین قوانین کائنات است که برای دستیابی به موفقیت، ما نیاز به شناخت این قوانین داریم.

یکی از ابزارهایی که برای پیشرفت در این راه به ما کمک می کند استفاده از عبارتهای تاکیدی است که احساس قدردانی را در ما تقویت می کند وحس ناسپاسی را از ذهن ما خارج می نماید.

بعضی ها نمی دانند شکرگزاری را ازکجا شروع کنند.خیلی ساده است.همه ی چیزهایی که در اطراف ما هستند،نعمتهای خاموشی اند،که ما به سادگی از کنار آنها می گذریم و وقعی به آنها نمی گذاریم وقدرشان را هم نمی دانیم.در حقیقت ما در اقیانوسی از نعمت غوطه وریم و نمی دانیم، چون آسان به دستمان می رسد.آیا تا حال فکر کرده اید بخاطر نوشیدن یک لیوان آب سپاسگزار باشید؟آیا بخاطر تابش خورشید که هر روز به جهان حیات دوباره می بخشد، شکر گزار بوده اید؟همه نعمتها اینگونه اند.حتماً باید آب و دیگر نعمتها به روی ما قطع شوند که قدر آنها را بدانیم؟زندگی یک طراحی بی نظیر در خرد لایتناهی است و همه چیز در دسترس است، ولی اگر ما راه استفاده از آنها را نمی دانیم گناه کسی نیست.

فراموش نکنید که شما مانند یک سلول از پیکر واحدی هستید که بشریت نام دارد.برای پایدار ماندن این پیکر،همه سلولها باید در سلامت و هماهنگی کامل با یکدیگرباشند.اگر سلولی از این پیکر نافرمانی کند و سر به طغیان بردارد بعد از مدّتی تبدیل به یک غده ِ سرطانی می شود که حیات پیکر بشریت را به خطر می اندازد.این معنا به وضوح در کتاب بوستان سعدی بیان شده:

بنی آدم اعضای یک پیکرند              که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار      دگر عضوها  را نماند  قرار

به مجرد اینکه بیاموزید،برای هرکس و هرچیزی که در مسیر زندگیتان قرار می گیرد و نیز برای همه ی جنبه های انسانیت سپاسگزار باشید،در مسیر از میان برداشتن کمبود قرار گرفته اید.

دو کلمه (شکرگزاری )قدرت و توانایی غیر قابل تصوّری را به چیزهایی که آرزومند آن هستید می دهد تا سریعاً آنها را به دست بیاورید.

در این مقاله،چند جمله از کتاب باور کنید تا ببینید،نوشته،دکتر وین دایر، ترجمه محمدرضا آل یاسین با تغییر استفاده شده است.

نظرات 9 + ارسال نظر
میترا چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:10 ق.ظ http://http:www.wwwomidawarblogsky.om

از بازدید شما متشکرم.به وبلاگ شما هم سرمی زنم.

اقای مهندس چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:18 ق.ظ http://aghayemohandes.blogsky.com

چقدر به نوشته هات باور داری و تا به حال نتیجه ای هم گرفتی؟

جواب شما در قسمت بعد درج شده.

آقای مهندس چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:46 ق.ظ http://aghayemohandes.blogsky.com

دوست عزیز نادیده ام. من حدود یک سال و نیم پیش با قانون راز آشنا شدم. اما آن راهرگز در زندگی به طور کامل و گسترده مورد استفاده قرار ندادم. اما الان وضع زندگی ام به شدت بد شده و نیاز به یک معجزه دارم تا به زندگی دلخواهم برسم و نجات پیدا کنم. هیچ چاره ای ندارم و از همه جا رانده و نا امید شده ام. وقت زیادی هم ندارم. الان مهمترین خواسته ی من پول است. پول زیاد. خیلی زیاد که بتوانم با آن زندگی ام را سر و سامان بدم. خب تصور اینکه بتوانم ۲ میلیون تومان پول بدست بیاورم آسان است. ممکن است کسی آن پول را به من بدهد و یا از جایی پیدا کنم و یا در قرعه کشی برنده شئم. اما چطور می توانم ۱۰ میلیارد تومن پول به دست بیاورم؟ در حالی که نه هیچ شغلی دارم و خرج تحصیلم را به زور می پردازم و نه کسی را می شناسم که همچین پولی را به من ببخشد و نه چیزی که پیشرفت کند و این پول را بدست بیاورم. در راز عنوان شده که بدست آوردن ۱ دلار و ۱ میلیون دلار فرقی نمی کند. فقط ذهن انسان است که تفاوت قایل می شود.
دوست خوبم من از همه جا رانده شده ام و فقط به درگاه خدا پناه آورده ام. اگر تغییری در زندگی من حاصل نشود راهی برای ادامه ی آن نمی بینم.

دوست عزیز
خیلی متشکرم که مطالبم را می خوانی وصادقانه حرف دلت را می زنی.ما هر دو با هم یک وجه اشتراک داریم و آن این است که هردو ده میلیارد تومان پول لازم داریم.من یکبار تا آستانه این مبلغ هم رسیدم ولی اتفاقی افتاد که همه چیز بهم خورد ولی هنوز نا امید نیستم.شما باید منتظر یک معجزه باشید و این معجزه هم رخ خواهد داد اگر از صمیم قلب به آن معتقد باشید.من چندین و چند بار این معجزات را به چشم دیده ام وچند خاطره هم از خودم و دوستانم نقل کرده ام.فقط یک اصل مهم در اینجا وجود دارد که وقتی ما خواسته کوچکی داریم اطمینان داریم که به آن خواسته میرسم و هیچ تردیدی به خود راه نمی دهیم ولی وقتی پای خواسته های بزرگ به میان می آید دچار تردید می شویم.این تردید الان در نوشته شما دیده میشود.وقتی که می گویید من دو میلیون تومان را راحت تهیه می کنم ولی ده میلیارد خیر.در اینجا ذهن استدلالی شما راه را برای شما سد می کند چون نمی تواند منبعی برای این پول پیش بینی کند واز اینجاست که کارها خراب می شود. اگر شما مبلغ مورد نظرتان را طلب کنید و کاری نداشته باشید که چگونه آن مبلغ به شما می رسد ویقین حاصل کنید که این پول مال شما و در اختیار شماستُ تردید نکنید که آن را به دست می آورید.قسمت آخر یعنی پذیرفتن اینکه شما حتما به خواسته خود می رسید .خیلی سخت و سرنوشت ساز است.هرکس این مرحله را پشت سر بگذارد یقین داشته باشید که موفق می شود.برایتان آرزوی موفقیت می کنم و بی صبرانه منتظر شنیدن خبرهای خوش از شما هستم.امید دارم جواب خود را گرفته باشید.متشکرم.

آقای مهندس پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:37 ق.ظ http://www.aghayemohandes.blogsky.com

دوست عزیزم بابت اینکه شما هم وقت می گذارید و مطالب من را می خوانید متشکرم. حقیقت موضوع این است که من در شرایط بسیار دشواری هستم که باید از آن نجات پیدا کنم و این پول می تواند تا ۹۰ درصد مشکلاتم را حل کند.
من در طول یک ماه گذشته چند بار سعی کرده ام که راز را به کار بگیرم.
خودم را در موقعیت دلخواه تجسم می کردم و از آن لذت می بردم. در موقعیتی که پول دارم. در خانه ای که دوست دارم زندگی می کنم. سوار اتومبیلی می شم که دوست دارم. شغل دلخواهم رو به دست آوردم. به کسی که دوستش دارم رسیده ام و حتی کوچکترین جزییات زندگی آینده ام را می سازم. ما مدتی می گذرد و بعد به فکر می روم که چطور ممکن است این پول را داشته باشم. فکر می کنم و می بینم که کسی را ندارم که از او این پول را به ارث ببرم. ملکی ندارم که قیمتش بالا برود و پولدار شوم. تنها دارایی من چند ده هزار تومن پول ته حسابم است. آیا ممکن است که گنجی پیدا کنم و یا یک نفر بیاید و این ۱۰ میلیارد را به من ببخشد؟ و یا اینکه آسمان سوراخ شود و یک کیسه پول حاوی این مبلغ بیفتد جلوی من؟
راز می گوید:مثل یک کودک باشید و همه چیز را باور کنید. من هم این کار را می کنم. اما من در جامعه زندگی می کنم و در روابطم با افراد مختلف تحت تاثیر قرار می گیرم. وقتی صحبت از پول می شود هر کس نظر خودرا دارد و هیچ کس باور نمی کند که ممکن است همچین پولی را داشت. همین صحبت ها افکارم را به هم می ریزد. زندگی رویایی ام را دور و دورتر می بینم. عشقم را از دست رفته می بینم و حالت روحی بدی به من دست می دهد. تا سرحد مرگ پیش می روم تا اینکه بعد از چند روز بتوانم باز به حالت قبل برگردم.
دوست خوبم مشکل دیگر من اعتماد به نفس است که در مقابل افراد پولدار به آن بر می خورم و خود را از آنها پایین تر می بینم چون فقط پول ندارم.
من فقط یک راه دارم و آن هم زندگی ست که در ذهن خود ترسیم کرده ام. چه طور به آن برسم؟

دوست عزیز سلام
از این که با من راحت صحبت میکنی خوشحالم.موضوعی را که دیروز برایتان نوشتم با دقت بخوانید و اگر برایتان امکان دارد مقاله هایم را از اول بخوانید .جواب شما در آنجا داده شده.اینگونه که من متوجه می شوم شما بیشتر قسمتها را درست انجام می دهید ولی متاسفانه ذهن استدلالی شما مانع می شود که شما به خواسته هایتان برسید.من در این زمینه در مقالات قبلی صحبت کرده ام.احتمال میدهم که شما در رشته ریاضی تحصیل کرده اید زیرا افرادی که ریاضی خوانده اند ذهن استدلالی قوی دارند و همه چیز را باید ثابت کنند.دیروز هم گفتم
شما به این مسئله که خواسته تان چگونه و از چه راه برآورده می شود کاری نداشته باشید.یک روز من ۳۰۰۰۰۰۰تومان پول لازم داشتم و باید تا بعد از ظهر آن را تهیه می کردم.هیچ منبعی هم برای آن نداشتم.از خانه که بیرون رفتم گفتم خدایا من تا عصر این پول را می خواهم و اگر دیر شود آبرویم می رود .با این خیال که بدون هیچ تردیدی این پول به دستم میرسد به راهم ادامه دادم.به محل کارم رفتم.دیدم همکارانم پانزده میلیون چک دارن و پولی هم در بساط نیست.مشغول کارم بودم که همان دوستی که چک داشت پیش من آمد و گفت:پول لازم نداری؟من فکر کردم در این شرایط او دارد با من شوخی می کند.گفتم چرا.سیصد تومن.او چیزی نگفت و رفت.تا آخرین لحظه که بانک بسته می شد با بدبختی چک را پاس کردند.ساعت ۴ شد از پول خبری نشد.من می خواستم به خانه بروم که آن دوست آمد و پول را به من داد.از این گونه مسائل برایم زیاد اتفاق افتاده ولی هیچوقت روحیه خود را در بد ترین شرایط هم از دست نداده ام.دوست من.تفاوت شما با یک ثروتمند در این است که او این مسائل را به صورت روزمره انجام میدهد و تردید ندارد.شاد بودن در طول روز وشکر گزاری هم می تواند به شما کمک کند.همه چیزهایی که تو در خارج به دنبال آنها هستی در درون خودت به ودیعه گذاشته شده.فقط باید آنها را کشف کنی و به صورت مرئی درآوری.من مطمئنم تو موفق می شوی.شاد باش واز خدا کمک بگیر.متشکرم.

آقای مهندس پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:33 ب.ظ http://www.aghayemohandes.blogsky.com

در ضمن دوست خوبم. من می ترسم از اینکه در خیالات و توهم فرو برم.

دوست عزیز سلام.
اگر فرصت داری نگاهی به مقاله های قبلی بینداز.
متشکرم

مهرتاش پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:57 ب.ظ

افرادی که فکر می کنند این نوشته ها حقیقت ندارد دلیلی ندارد که اظهار نظر کنند.ولی من به عنوان کسی که این وبلاگ را مطالعه می کنم و مطالب دیگری هم در این رابطه مطالعه کرده ام می گویم که اینها همگی حقیقت محض هستند و فقط کافیست که کاملا با دقت به همه ی نوشته های آقای خضر عمل کنید تا شما هم مثل من در زندگیتان موفق شوید.

مهرتاش عزیز سلام.
خوب است که همه نظرات خود را بگویند.هر چند تند و مخالف.در میان این نظریات است که ما خیلی چیزها یاد می گیریم.من به نظرات همه احترام می گذارم و برایشان ارزش قائلم.برایت آرزوی موفقیت می کنم.
با تشکر

BHB جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:50 ق.ظ http://bhb.blogfa.com

سلام.
وبلاگ رو دیدم. خوبه اما جالب تر از این هم می تونه باشه.
از والاگ ما هم بازدید کن :
bhb.blogfa.com

سلام
چشم.توصیه های شما را انجام می دهم.
متشکرم.

آقای مهندس جمعه 27 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:40 ب.ظ http://www.aghayemohandes.blogsky.com

من این راز را قبول دارم. اما مساله اینجاست که من نمی توانم آن حالت را که برای رسیدن به خواسته ام نیاز دارم مدت زیادی حفظ کنم و بعد از حداکثر چند روز دوباره از لحاظ روحی به شدت به هم می ریزم و روز از نو و روزی از نو.
من همیشه از کودکی در رویایهایم فرد پولداری بودم. اما می دانید مشکل دیگر اینجاست که من می توانم تضور کنم که مثلا ۲چند ماه بعد پولدار می شوم. اما نمی توانم تصور کنم که امروز پولدار می شوم. البته تمام موضوع سر پول نیست. اما بخش مهمی از زندگی ام به این مساله ربط دارد.
در ضمن در راز آمده که برای رسیدن به خواسته تان تلاش کنید. اما من چه کاری می توانم برای رسیدن به این پول انجام دهم؟

متاسفانه شما به قسمت مهم پیشنهاد من که در باره ذهن استدلالی است اصلا توجه نمی کنید.

پژمان شنبه 28 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:26 ب.ظ http://shaerane.blogsky.com

سلام

خسته نباشید

خیلی مقاله های جالبی در وبلاگ قرار می دهید؛ به شخصه بسیار استفاده کردم.

متشکرم

دوست عزیز سلام
از تو متشکرم که مطالبم را می خوانی و خوشحالم که برایت مفید بوده است.آرزویم این است که بتوانم خدمتی هرچند کوچک را انجام بدهم.
برایت آرزوی موفقیت می کنم.
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد