در آغوش خوشبختی

راه های رسیدن به موفقیت

در آغوش خوشبختی

راه های رسیدن به موفقیت

آیا پولدار شدن هدف است؟(4)

قسمت پنجاه          آیا پولدار شدن هدف است؟(4)

                           ------------------------------

ضمیر باطن شما، کور و تنگ نظر نیست.مجموعۀ پُر بار و جور واجوری را در اختیار دارد که در صورت نیاز ،آنها را در ضمیرآگاه ،حاضر می کند و به موقع،شما را از تنگنائی که در آن گرفتار شده اید رهائی می بخشد.ضمیر باطن، این روش را در هنگام بحران اقتصادی و مواردی که چیزی در بساط نیست به کار می بندد. نگران نباشید زیرا ثروت ودارائی شما به میزان موجودی شما در بانک و یا خانه و اتومبیل و فرش و جواهرات بستگی ندارد. بدیهی است اینها در هر جامعه ای به عنوان نماد لازم، مفید و با ارزشند. امّا به جز نماد، چیز دیگری نیستند.

منظور این است که اگر بتوانید ضمیر باطن خود را متقاعد کنید که سرمایه وجودی شما در ذاتتان قرار دارد، همین کافی است تا در تمام عمر،از این عامل بهره بگیرید و هیچ ترسی از بی پولی نداشته باشند.

همه ما در زندگی به افرادی برخورد کرده ایم که به زمین و زمان بد و بیراه می گویند و از همه انتقاد می کنند و مثلاً می گویند: فلانی یک دزد تمام عیار است و به صغیر و کبیر رحم نمی کند. مواظب باشید کلاه سرتان نگذارد!

روی سخن این افراد بیشتر با کسانی است که یک سر و گردن از دیگران بالاترند و افراد خود ساخته ای هستند و توانسته اند به پول یا مقام و منزلتی دست پیدا کنند. این افراد فکر میکنند اگر افرادی که موفق اند بد بخت شوند، اینها می توانند جای آنها را بگیرند. سعدی در کتاب گلستان در یکی از حکایتها ، در این باره چنین می گوید:

( محال است اگر هنرمندان بمیرند،و بی هنران بتوانند جای ایشان را بگیرند.) به وبلاگ :

                                                                                                                                مراجعه کنید.www.raaaz.blogsky.com                                            

در صورتی که دلیل نگونبختی ایشان همانا محکوم کردن خواستها و تمایلات و حسرت خوردن و حسادت به زندگی دیگران است. به جای اینکه با دیدن مال و منال و جاه وجلال دیگران، دچارحسادت و تنگ نظری بشوید، بلافاصله برای او آرزوی سعادت و تموّل بیشتر بکنید و خدا را نیز شکر کنید که از شما هم مضایقه نشده است. این آرزو هر نوع فکر منفی را از سرتان بیرون می کند و طبق قانون ضمیر باطن، شما نیز از غنای مادّی و معنوی برخوردار خواهید شد.

در بارۀ کسانی هم که به راستی از راه نامشروع مالی را به چنگ آورده اند عکس العمل منفی نشان ندهید زیرا آنان هم دیر یا زود نتیجۀ اعمال خود را خواهند دید.

می گویند،روزی مرد ثروتمندی از جائی می گذشت. گدائی را دید که تقاضای کمک می کند. مرد ثروتمند سکه ای را از جیب بیرون آورد و به گدا گفت: این سکۀ طلا را بگیر و با آن زندگیت را سر و سامان بده. مرد گدا با خوشحالی به خانه رفت وسکه را درگوشه ای پنهان کرد و از فردا کاری برای خود دست و پا نمود و دیری نگذشت که او هم به ثروت رسید. او نیز در راهی با گدائی روبرو شد و آن سکّه را به او داد و گفت، برو واین سکّۀ طلا را خرج زندگیت کن.گدا رو به آن مرد کرد و گفت، این که طلا نیست.

این حکایت یک تمثیل است و نشان میدهد، گدای اوّل که باور کرده بود آن سکه طلاست و خود را ثروتمند میدانست، ناخودآگاه این مطلب را به ضمیر باطن خود القاء کرد و به ثروت رسید. این حکایت فقط برای آن نقل می شود که نقش باورها را در ضمیر باطن مشخص کند.

                                                 -------------------------------------

با استفاده از کتاب قدرت فکر- اثر دکتر ژوزف مورفی


آیا پولدار شدن هدف است؟(3)

قسمت چهل و نهم        آیا پولدار شدن هدف است؟(3)

                            -----------------------------

برای کسانی که همواره دچار برخورد و کشمکش ذهنی هستند،بهترین راهِ حل این است که قبل از خواب، این تمرین را به طور مرتب انجام دهند و چند بار تکرار کنند:

بگوئید( هر شب و هر روز منافع من بیشتر می شود.)

این تلقین،جنبۀ ابهام و کلی گوئی ندارد و در ضمیر باطن، بحث و جدل و ناباوری ایجاد نمی کند زیرا با کمبود های موجود هیچ تناقضی ندارد.

دکتر مورفی می گوید، به یکی از دوستانم که وضع مالی نابسامانی داشت و در حال ورشکستگی بود پیشنهاد کردم، قبل از خواب به تمرینهای آرام سازی جسم و روح بپردازد و بعد از آنکه احساس کرد هیچ تنشی ندارد،جملۀ زیر را چند بار تکرار کند:

( روز به روز به فروش من اضافه می شود.)

چون بین ضمیر آگاه و ضمیر باطن این دوست جدائی افتاده بود، این جملات موجب هماهنگی و پیوندِ دو بارۀ این دو ضمیر شد و نتایج خوبی به بار آورد.

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در ضمیر باطن خود، سعادت- نشاط- امید- سخاوت و کَرَم را بنشانید و بر آنها پافشاری کنید و در اوقات مختلف روز،خواسته هایتان را مرور کنید و به ذهن بیاورید و یقین داشته باشید که این افکار، که در اعماق ضمیر باطن شما جا گرفته اند، سر انجام نتیجۀ مثبت خواهند داد.

این جملات را به کرّات از زبان دیگران شنیده ایم که می گویند:ای بابا!......من این کارها را بارها انجام داده ام و هیچ نتیجه ای هم عایدم نشده. این حرفها باد هواست.

دکتر مورفی در پاسخ می گوید: بعد از تحقیقات مفصل، به این نتیجه رسیدم که اینگونه افراد، ده دقیقه بعد از اینکه عبارتهای تاکیدی را تکرار می کنند، همه چیز را از یاد می برند و دچار ترس و وحشت می شوند و دوباره همان راهی را که تا بحال طی کرده اند می پیمایند و با این کار، تمام اثرات جملات تاکیدی را از ذهن خود پاک می کنند.اگر شما دانه ای را در دل خاک بکارید و آن را آبیاری کنید آنگاه پس از ده دقیقه آن را از خاک بیرون بیاورید، دیگر چیزی وجود ندارد که شما منتظر سبز شدن و ثمر دادن آن بمانید. و این کاری است که خیلی ها بدون توجه انجام می دهند و به نتیجۀ لازم نمی رسند.

فرض کنید که شما می گوئید ،( من نمی توانم این مبلغ را بپردازم.) حال اگربه راستی چنین وضعی پیش آید، بهتر است قبل از گفتن آن جمله ، کمی فکر کنید و جملۀ بالا را به این شکل تصحیح نمائید:

روز و شب، وضع مالی من بهتر می شود......

آیا پولدارشدن هدف است؟(2)

 قسمت چهل و هشتم    آیا پولدارشدن هدف است؟(2)

                                        ---------------------------------------

شاید شما هم هنگام مطالعۀ این مطالب، به خود گفته باشید،( من هم خواهان پول و موفقّیت هستم.)

بسیار خوب. حال برای رسیدن به این هدف چند بار این آرزو را به زبان بیاورید تا بر ذهن شما نقش ببندد. بعضی ها از دیگران و حتّی از خودشان هم خجالت می کشند که آرزوهایشان را به زبان بیاورند که شاید این مسئله ناشی از اعتماد به نفس ضعیف باشد. در مقابل،افرادی را می بینیم که آرزوهایشان را به صراحت بیان می کنند و هنگامی هم که با تمسخر و یا انتقاد های منفی دیگران مواجه می شوند، روی آرمانهای خود پافشاری می کنند و به سادگی تسلیم افکار منفی دیگران نمی شوند. حدّ اقل این اتفاق برای خودم بارها افتاده است که وقتی در حال پیگیری هدفی بوده ام مورد تمسخر خیلی ها واقع شده ام. فقط آنهائی که مودّب تر بودند سعی می کردند با دیدگاه منفی خود ،مرا از ادامۀ را منصرف کنند ولی پس از موفقیّت،همان ها می گفتند : ما میدانستیم تو هوش و استعداد زیادی داری و موفق می شوی.

ما با تکرار خواسته هایمان، توجه خود را روی نیروی بیکرانی که در وجودمان است متمرکز می کنیم. نتایجی که به دست می آید،بستگی به طبیعت و سرشت ذاتی و روحی افراد دارد. در این موقع، به اصل پولدار شدن نمی اندیشید،بلکه قدرتهای پنهان ذات خود را به یاری می طلبید. با به زبان آوردن کلمه (ثروت) در حقیقت غنای روحی خود را افزایش می دهید و از آن در جهت خواستهای خود کمک می گیرید.

دکتر مورفی می گوید:بارها به افرادی برخورده ام که لب به شکوه می گشایند و ناله و فغان می کنند سر میدهند که، من روز و شب به خودم تلقین می کنم که آدم پولداری هستم و وضعم خیلی خوب است، ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده و وضعم خوب که نشده، بدتر هم شده است. بعد از آنکه آنها را به دقّت زیر سئوال می گرفتم معلوم می شد که اینها به خودشان هم دروغ می گویند!

یکی از آنها می گفت، من آنقدر به خودم تلقین که ثروتمند شده ام و در رفاه به سر می برم که خسته شدم و وضعم از آنچه هم بود،بدتر شد. پس از شنیدن اظهارات او این نکته بر من مسلم شد که قسمتی از ادعا های او با واقعیّت صدق نمی کند و پس از تحقیق، آشکار شد که سخنان وی توسط ضمیر باطنش طرد شده و این درست عکس ادعاهای او را ثابت می کرد.

صداقت گفتار زمانی پذیرفته می شود که منجر به تعارض و برخورد ذهنی نگردد.اظهارات این مرد به این دلیل مورد پذیرش ضمیر باطنش قرار نگرفته بود که این گفته ها موید فقر او بودند. ضمیر باطن آنچه را که از صمیم قلب نسبت به آن مطمئن شده و آن را حقیقت یافته است می پذیرد نه سخنان مبهم و گفته های پوچ و بی معنی را. ضمیر باطن، ایده یا عقیده و ایمان مسلط را با آغوش باز می پذیرد.