در آغوش خوشبختی

راه های رسیدن به موفقیت

در آغوش خوشبختی

راه های رسیدن به موفقیت

چگونه به آرزوهایمان برسیم(2)

قسمت بیست و هفتم       چگونه به آرزوهایمان برسیم(2)

 

  علم، واکنش مشخص روحِ خلاّق در مقابل تصویر ذهنی و اندیشه و شعور است.خودِ واژه علم هم به مفهوم شناخت طبقه بندی شده،منظم و سیستماتیک است.تمام علومی که بشر تا به امروز کسب کرده و از این پس به آن دست خواهد یافت وخیلی بیش از اینها که مطلقاّ قابل شمارش نخواهد بود از ابتدا در ذهن کائنات وجود داشته است و انسانها از طریق تصویر ذهنی و اندیشه، بدان دست می یابند.فرض کنید یک مخترع ،می خواهد وسیله ای را اختراع کند که بتوان با آن پرواز کرد.در وهله اوّل این فکر در ذهن خلاق او پدید می آید و مدّتی ذهن او را مشغول می کند تا جایی که تمام افکار او را تحت الشعاع قرار می دهد.این فکر منجر به پدید آمدن یک تصویر ذهنی و در نهایت یک نقشه می شود.وقتی این شخص به مرحله ای برسد که بتواند این تصویر ذهنی را به صورت واضح مجسم کند آنگاه امواجی را به کائنات می فرستد که این امواج با علم کائنات در این زمینه به خاطر داشتن فرکانسهای مشترک،در یک راستا قرار می گیرند و بازتاب آن به شخص باز میگردد.اینجاست که فرد احساس می کند برای ساختن وسیله مورد نظرش فکری به خاطرش می رسد و به کمک این فکر،اولین قدم را برای پدیدار کردن اختراعش بر می دارد.بقیه اطلاعات هم به همین شیوه به او می رسند و او موفق به تکمیل اختراعش خواهد شد.

هنر ،همان تکنیک و روش شخص برای دستیابی به هدف و آرزوست.هنرمند هم،همان مراحلی را که ذکر شد برای خلق یک اثر هنری طی می کند.در اصل،عالِم و هنرمند برای دستیابی به خواسته های خود از یک راه استفاده می کنند و این همان بزرگراهی است که در باره اش توضیح دادم.پس به این نتیجه می رسیم که هدف و خواست شخص که یک رفتار ذهنی است بایستی توسط روح  وی به عنوان یک تصویر،مورد قبول قرار بگیرد و این کار الزاماّ، قبل از اینکه نیروی ضمیر باطن آن را  بگیرد و در خود نگه بدارد و جلوه ی تازه ای به آن ببخشد ، می بایست انجام شود.به عبارت دیگر باید روح به نقطه ای برسد که طرح شما را بپذیرد و این پذیرش به صورت توافقی مطلق و بی چون و چرا باشد.( مرحله یقین)

این روند تکامل می بایست با احساس شادی و مسرت و آرامش،با حصول اطمینان از هدف و آرزویتان همراه باشد.

ساده ترین و بدیهی ترین راه برای نیل به آرزوها این است که،ایده ای را که در سر داریم در مغز خود حاضر کنیم و به آن حالت تصویری بدهیم و چنان آن را در ذهن خود نقش کنیم که گویی این ایده هم اکنون تحقق یافته و ما در حال دیدن آن هستیم.

دوستی می گفت،شبی در خانه  تنها نشسته بودم و تلویزیون تماشا می کردم.یکی از کانالها مراسمی را از حرم حضرت زینب در سوریه پخش می کرد.من هنگام تماشای این مراسم چنان محو این برنامه شدم که تمام مدت،فکر می کردم در حرم و در میان مردم هستم.زمانی که برنامه تمام شد به خودم آمدم.با خود گفتم،من که امکانات مالی برای رفتن به سوریه را ندارم وموضوع را فراموش کردم.چند روز بعد در اداره چشمم به تابلو اعلانات افتاد که نوشته بود،برای سوریه ثبت نام می کنند و چند نفر به قید قرعه به صورت اقساط به سوریه می روند. داوطلب زیاد بود و شانس چندانی وجود نداشت.خلاصه کلام من ثبت نام کردم و دو ماه بعد در سوریه،همان صحنه ها را که در فیلم دیده بودم از نزدیک به چشم دیدم.

این دوست،چیزی در باره قانون جذب نمی دانست ولی نا خودآگاه به بهترین شکل ممکن آنرا اجرا کرده بود.

پس آنچه را به ذهن می سپارید باید چنان باشد که مانند جزئی از وجودتان،برایتان واقعی و قابل لمس گردد.آرمان و اندیشه ای را که به ذهن می سپارید،در صورتی که به اندازه کافی واضح و روشن باشد روزگاری بر ضمیر آگاه ظاهر خواهد شد و رویایتان تحقق خواهد یافت.

این روش اندیشیدن اثراتی بر ضمیر می گذارد و این آثار به نوبه خود،رفتار و اعمال و تجارب زندگی ما راتحت تاثیر قرار خواهد داد.چینی ها یک ضرب المثل خیلی جالب دارند که می گوید ،یک تصویر بیش از هزار کلمه حرف می ارزد.شما وقتی یک تصویر ذهنی را می سازید،باید تصور کنید مانند بازیگری هستید که در مقابل دوربین در حال ایفای نقش است و این ایفای نقش را باید تا زمانی ادامه دهید که مطمئن شوید همه ی تصاویر آن توسط ضمیر باطن ثبت و ضبط شده است.روش نمایش این تصاویر از قدرت شما خارج است و به موقع خود،در صحنه زندگی به روی پرده خواهد آمد.

این روش را دکتر ژوزف مورفی،روش سینمای ذهنی نامگذاری کرده و می گوید، این روش تغییرات زیادی را در زندگی طرفداران و خود او پدید آورده است و او در بیشتر کارهایش از این روش استفاده می کند.

به هر حال ،بهتر است قبل از هرگونه اقدام از نظر روحی شرایط لازم را بوجود آورد.برای این کار باید تمرینهای آرام سازی تن و روح را انجام دهید تا در محیطی سرشار از آرامش،از نیروی باطنی خود استفاده کنید.

با استفاده از کتاب قدرت فکر ُدکتر ژوزف مورفی با تغییرات

نظرات 2 + ارسال نظر
sababoy سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:14 ب.ظ http://www.sababoy.blogfa.com

آنطرف تر، خیلی نزدیکتر از شیطان، مهربانی نام تو را بیادم می آورد و دوست داشتن را. یک خدا دارم و یک دنیا امید. سرم را بالا می گیرم و به اینکه عاشم و ترا را از یاد نبرده ام فخر می فروشم.

Over there, really nearer than devil, a kind makes me remember you and loving you, I have a God and a world of hope. I keep my head up and pride that I'm lover and didn't forger you
http://www.sababoy.blogfa.com

دوستان سلام.
متشکرم که مطالبم را می خوانید و از اظهار نظر شاعرانه شما هم متشکرم.من مثل شما نمی توانم مطالبی به این زیبایی را بنویسم.برایتان آرزوی موفقیت می کنم.
متشکرم.

Reyshop چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:57 ب.ظ http://www.reyshop.ir

سلام
بـزرگتـریـــن و جــامـع تـریــن فـروشــگاه ایـنتــرنتــی ایــران
بـا بـیش از 1000 عنـوان از محصـولات بـرتـر و مختـلف
 همراه با گارانتی تعویض و ارائه بهترین کیفیت
از فروشگاه اینترنتی ما دیدن فرمائید

http://www.Reyshop.ir
http://www.Reyshop.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد